در این مقاله فرض میشود نرخ ورود متقاضیان به سیستم صفبندی M/M/c دارای توزیع نمایی با پارامتر $lambda$ و نرخ سرویس متقاضیان دارای توزیع نمایی با پارامتر $mu$ و مستقل از نرخ ورود است. همچنین فرض میشود سیستم تا زمان T (زمان توقف) فعال است. تحت این زمان توقف، برآورد ماکسیمم درستنمایی و برآورد بیزی تحت تابعهای زیان آنتروپی عمومی و توان دوم خطای موزون و همچنین تحت توزیع پیشین آگاهیبخش و ناآگاهی بخش، پارامتر شدت ترافیک و احتمال پایایی سیستم M/M/c به دست آورده میشوند. سپس برآوردگرهای به دست آورده شده، به کمک روش شبیهسازی مونتکارلو و یک مثال عددی با هم مقایسه میشوند، تا برآوردگر مناسبتر تعیین شود.